Artėjant Kalėdoms Vilniaus gatvėse eismo intensyvumas, kaip ir kasmet, ryškiai išauga ir tampa ne mažu iššūkius tiek eismo valdymo specialistams, tiek vairuotojams. Nors visiškai išvengti laiko spūstyse dėl didelių eismo srautų nepavyks, tačiau specialistai dalinasi, kaip laiko jose „sudeginti“ kuo mažiau, ir primena, kokius eismo reguliavimo bei viešojo transporto organizavimo sprendimus pasitelkia.

Ką gali padaryti patys vairuotojai bei pėstieji?

Specialistai pataria nekeliauti po vieną, o planuoti bendras keliones su šeimos nariais, kolegomis. Taip pat – laiku reaguoti į šviesoforo signalus. Neretai pasitaiko atvejų, kai įsijungus žaliam šviesoforo signalui, pirmasis automobilis kartais pajuda pavėluotai, susidaro tarpai ir dėl to per sankryžą pravažiuoja mažiau automobilių nei galėtų.

Vairuotojams primenama nesiblaškyti, spūstyse iš anksto pasirinkti reikiamą eismo juostą ir nesirikiuoti kaskart, kai kitoje juostoje pradeda judėti automobiliai. Toks manevravimas sukelia papildomas prastovas, išauga eismo įvykių tikimybė ir sumažėja eismo juostų pralaidumas.

Įvykus eismo įvykiui, specialistai ragina taupyti visų eismo dalyvių laiką. Jei įvykio aplinkybės pakankamai aiškios, rekomenduojama deklaracijoje nusibraižyti schemas, vairuotojams pasirašyti ir esant galimybei patraukti transporto priemones į šalikelę ar netoliese esančią stovėjimo aikštelę. Taip galima saugiai užpildyti likusią informaciją ir netrikdyti kitų eismo dalyvių judėjimo.

Pėstiesiems primenama dėvėti atšvaitus – juos prisitvirtinti reikėtų taip, kad  būtų matomi iš visų pusių. Patariama atšvaitą tvirtinti ant dešinės rankos ties alkūne arba ant kojos žemiau kelio. Pakabinami atšvaitai turėtų būti automobilio žibintų aukštyje – taip jie galės maksimaliai atspindėti žibintų skleidžiamą šviesą ir informuos vairuotojus apie einantį pėsčiąjį.

Keliauti rekomenduoja ir viešuoju transportu

SĮ „Susisiekimo paslaugos“ viešojo transporto eismo organizavimo specialistai tiek prieššventiniu, tiek šventiniu laikotarpiu kelionėms mieste rekomenduoja rinktis viešąjį transportą.

„Planuojant keliones viešuoju transportu, ypač – piko metu, rekomenduojame pasilikti laiko atsargą ir išeiti bent 5-10 minučių anksčiau. Taip pat svarbu turėti ir keletą maršruto alternatyvų – visuomet galima rinktis kito maršruto autobusus ir troleibusus, keliauti su persėdimu. Taip pat rekomenduojame programėlėje m.Ticket žemėlapyje stebėti autobusų ir troleibusų judėjimą realiu laiku ir atitinkamai planuotis kelionę. Susiplanuoti ją galima ir m.stops.lt paspaudus ikonėlę „Rodyti transporto judėjimą“, kur galima matyti ne tik viešojo transporto judėjimą realiu laiku, bet ir naujų autobusų bei troleibusų skaičių maršrutuose“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Viešojo transporto departamento l.e.p. vadovė Loreta Levulytė.

Naktį iš gruodžio 25 į 26 d. ir iš gruodžio 31 į sausio 1 d. miestiečiai galės patogiai keliauti naktiniais autobusais. Iš gruodžio 31 į sausio 1 d. naktiniai autobusai pradės kursuoti anksčiau nei įprastai, maždaug nuo 22.30 val., be to, važiuos dažniau, o transporto priemonės bus didesnės talpos.

Naujųjų metų išvakarėse, gruodžio 31 d. nuo 20 val. iki sausio 1 d. 4 val. nakties, miestiečiai viešuoju transportu keliaus nemokamai. Šiomis valandomis nemokamai miestiečiai galės naudotis ir visomis Vilniuje esančiomis „Statyk ir važiuok“ aikštelėmis, o palikę automobilį jose toliau kelionę tęsti viešuoju transportu.